Solig måndag

Tambor gick lika bra idag igen :D :D :D 
Vi red i paddocken. Först skrittade vi fram den vanliga lilla "rundan" på vägen. Sen gick vi in i paddocken och jag fokuserade på att sysselsätta honom hela tiden och när han verkligen söker sig nedåt och bjuder till, får jag inte glömma rida med benen lite extra och inte ge han för mycket stöd i handen. 
Tjorven gick jag med och arbetade från marken lös i ridhuset idag. Hon var superduktig på det och lyssnade jättebra. Hon är så lättlärd, det var första gången jag arbetade henne lös i ridhuset och hon gjorde fram- och bakdelsvändningar, lite skänkelvikning, stanna och sedan komma på kommando och nästan snurra. Och så följde hon ju efter mig hela tiden och stannade och ryggade när jag sa till. Duktig tjej❤️
 
Imorgon ska jag till Liseberg med klassen så då får ponnyerna vila. Sedan på onsdag är vi lediga och på kvällen där är det hoppträning med Tambor.
-Ellen-
Vardagligt | |
Upp